26 Aralık 2009 Cumartesi

Tribünden Gelen Ses...


Efendim sanıyorum herkes dikkat etmiştir bir gol atıldığında ya da 'mutlak gol pozisyonu' kaçtığında tribünlerden yükselen seslere... Benim çok sevdiğim bir olaydır bu. Bir golden sonra ya da kaçan bir pozisyondan sonra binlerce kişinin aynı duygular ile yönetmeni olmayan bir koro gibi aynı anda çıkardıkları bu sesler harikadır... Futbol dışında sanıyorum başka hiçbir olay daha önce planlanmadan binlerce insanın aynı anda aynı tepkileri vermesini sağlayamaz...

***

En güzel örnek hiç şüphesiz ki İngiltere. İngilizlerin futbol denen oyundan Dünya üzerinde en çok zevk alan toplumların başında geldiğini sadece ben düşünmüyorum büyük ihtimal. Tiyatro salonunda çok heyecanlı bir oyun seyreder gibi futbol izleyebilen İngilizlerin takımları gol attıktan sonra 'yeah!' diye uzun uzadıya ses tellerini patlatmaları Ada futbolunu güzel yapan en önemli hadiselerden biri bana göre.

***

İngilizler, yapılan güzel bir çalımda ya da hoş bir pozisyonda her zamanki gibi oyuna tepkilerin en güzelini vererek takımları ile sahada oynuyormuş havası veriyorlar adeta. Gol kaçmasını kimse istemez elbet ama kaçan bir pozisyondan sonra binlerce kişinin ağzından çıkan hayal kırıklığının sesi harikadır... Akim kalmış bir golün böğürtüsü gibi çıkmaz bu ses. 50 bin kişinin "oooo" demesinin düşünün. Ama hafif şaşırma ve takdir etme edasıyla. Nefistir.

***

La Liga seyircisi de çok iyi yapar takımıyla saha da olmayı her daim... Özellikle ateşi bol bir Madrid ya da Barcelona derbisinde her pozisyondan sonra verilen tepkiler ve hep bir ağızdan çıkan sesler La Liga'yı ayırır diğer liglerden. 

***

Bizim biraz kültürümüz, biraz da taraftarlık anlayışımız bu olayı bize az da olsa uzak kılar. Atılan golde 'yeah!' denmesi mümkün değil. Kültürden kastım bu. Taraftarlık anlayışımızdan kastım ise destekleme biçimi. TSL'de her takım seyircisi için aynı şey geçerli değil tabi ama gönül isterdi ki slolom yaparak adam geçen bir futbolcuya davul sesi yerine onu daha da ateşleyici sesler gelsin...

***

Türk izleycisine takımına destek verme konusunda benzerlik gösteren diğer taraftarlar sanıyorum Yunanlar, İtalyanlar ve herhangi bir Balkan devletinin vatandaşları... Yine de güzel gelsin ya da gelmesin herkesin ortak paydası takımına destek olmak fakat Gerrard'ın ceza sahası dışından attığı bir golden sonra yüksek desibelli bir 'yeah!' tadından yenmiyor gerçekten...

6 YORUM:

GialloRosso dedi ki...

Oğuz hocam, spikerin böğürmesinden başka birşey duyulmuyorki. :)))

Ama anlatmak istediğini anladım.

Oğuz Öztürk dedi ki...

@ GialloRosso

o zaman ne mutlu bana :)

SirEvo dedi ki...

İngiliz seyircisi üzerine tanımam ben bu olayda.
Golden sonra bi "yeaaaaaaaah" başlangıç ve devamı var ki, bu en güzel Drogba'nın ya bu sezon ya da geçen sezon frikikten attığı golü taraftarlar arasından kaydetmiş bir videoda çok iyi anlıyorsunuz. O videoyu da ekleyebilirsen ne demek istediğimi anlarsın.
Tabii sırf golde değil, takımının kritik müdahalesinde, güzel bi çalımda falan sanki senin de dediğin gibi arkada bir yönetmen varmış da "hadi beyler şimdi tam sırası" diyormuş gibi tüm tribünün aynı tepkiyi vermesi bile EPL maçlarının en çok izlenmek isteme sebebidir kanımca.

SirEvo dedi ki...

Drogba freekick yazınca ilk çıkan sonuçmuş Youtube'da, ahanda;
http://www.youtube.com/watch?v=6nXlG9Dbee4

O arkadan gelen ses ve en sonunda tepe noktaya ulaşması. Müthiş ya müthiş.

Oğuz Öztürk dedi ki...

@SirEvo

Teşekkürler video için :)

Adsız dedi ki...

ispanya daki ses ''ahiiiiyyyy' şeklinde :D

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan