28 Aralık 2009 Pazartesi

Figurine Panini


Panini'nin futbol albümleri ile ilk olarak bir spor dergisinin okurlarına bedava vermesi ile tanışmıştım. Bu 2002 Dünya Kupası Albümüydü ve elime ilk aldıktan sonra vargücümle çıkartmalarını toplayarak o albümü tamamlamaya çalışmıştım. Biraz uzun sürsede albüm bitmişti ve ilk tamamlanan takım da Arjantin olmuştu. 

***

Sonrasında ise herhangi bir derginin bedava vermesini beklemeden almaya başladım tüm organizasyonların çıkartma albümlerini. Euro 2004, Dünya Kupası 2006, Şampiyonlar Ligi 04-05, 05-06, 06-07 ve 08-09 son olarak TSL 08-09. Bu albümleri topladıkça eski albümlere de merakım artmıştı doğal olarak. Euro 92, 96, Fransa 98 gibi albümleri de zamanında elde edemesem de sonradan bir şekilde bularak elde etmiştim. Fakat bu kadar albümün içinde tam olarak tamamlanan sadece 2002 Dünya Kupası oldu. Şimdi elimde fırsat olmasına rağmen diğer albümleri tamamlamak için bir çaba sarf etmiyorum. Ben 2002 albümünü tam sevdim, diğerlerini ise yarım olarak. 

***

İlk albüm elime geçtiğinde onu tamamlama hissi, eksik kalanların bir an önce giderilmesi için gösterilen çaba, ve nihayet tamamlanan albüm sonrası başladığın işi bitirmenin vermiş olduğu harika his... Tüm bunları Panini ürettiği albümlerle yaşatıyor. 

***

1961 yılında İtalya'nın Modena şehrinde bu güzel firmayı kuran Guiseppe, Benito, Umberto ve Franco Panini'ye bir teşekkür etmek gerek. 

0 YORUM:

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan