6 Aralık 2009 Pazar

Adını Sen Koy, Tabii Koyabilirsen...


Filmi ilk gördüğümde Melis Birkan, Cemal Toktaş, Ahmet Mumtaz Taylan ve Ali İl'den oluşan oyuncu kadrosu nedeniyle kesinlikle gitmek gerektiğini düşünmüştüm. Eskişehir'de, yani yaşadığım şehirde çekilmiş olması beni çeken başka bir nedendi. Zira vizyona ilk girdiği gün Eskişehir Cinebonus'a büyük umutlar ile gittim 'Adın Sen Koy'a... Fakat sizi bilmem ama ben adını pek koyamadım. Hikayesi beni tatmin etmedi açıkçası...

***

Ilgaz'ın (Cemal Toktaş) en yakın dostu Can'ın (Ali İl) nişanlısı Aybige'nin (Melis Birkan) sadece fotoğraflarına bakıp deli gibi aşık olması... Bilemiyorum bana pek 'olabilecek' birşey gibi gelmedi. Yine akabinde Aybige'nin iki - üç günlük bir zaman zarfı içerisinde bu durumu Ilgaz'ın ağabeyi Harun'dan (Mumtaz Taylan) öğrenip kafasının bir anda karışması ve Can ile düğünlerini ertelemeye kalkması da çok hızlı bir durum olmuş filmde...

***

Filmde Ilgaz'ın ağabeyi olan Harun (Mumtaz Taylan)'a ayrı bir paragraf açmakta fayda var. Oyuncu kadrosu almış olduğu rolleri başarı ile gerçekleştirse de Mumtaz Taylan tüm filmi sırtalmış gibi gerçekten harika bir performans sergilemiş. Zaman zaman güldürüp, zaman zamanda gözleri yaşartamsı da bundan. Aslında Harun'un trafik kazasında Ilgaz ve kendisinin anne-babasının ölmesinde kendini sorumlu görmesi ve içinde bulunduğu 'deli' durum yine Harun karakterini bir adım öne çıkartıyor. Ilgaz'ın mutlu olması için yaptıkları ise tam bir delilik gibi görünse de bir ağabeyin kardeşini nasıl sevebileceğini gösteriyor. Ayrıca tüm film boyunca bana göre en iyi sahne Harun'un kardeşine hastane bahçesinde söylediği sözün olduğu sahne. 'Sen yaşamıyorsun ki intihar edesin!'...

***

Bir Gece Ilgaz'ı alıp Eskişehir 222 Park'a götüren Can'ın sözleri Harun'un Ilgaz'a hastane bahçesinde söylediğinden sonra filmin en güzel taraflarından biriydi. 'Aşk nedir biliyor musun? Bir Kadın için Dünyadaki tüm kadınlardan vazgeçebilmek...'

***

Filmin hikayesi şöyle bir düşünüldüğünde soyut ve güzel gibi görünebilir. Tabii bu filmden kendine pay çıkaranlar için geçerli. Sevgilisi yanında olmayan ya da en yakın arkadaşı ile kaçıp gitmiş bir nişanlısı olan biri için bu film dünyanın en iyi filmlerinden biridir... Fakat normal bir izleyici kitlesi (ben)  onlarca soru işareti olan bi filmi izledikten sonra kocaman bir 'eee?' çekmeden de duramadı... Kötü son ya da mutlu son beklerken 'sonu' olmayan bir 'son' beni pek tatmin etmedi...

***

Sonuç olarak 'Adını Sen Koy' oyuncu kadrosunu iyi olan, ayrıca tüm oyuncuların canlandırdığı karakterlerin iç dünyasına çok uygun bir performans sergilediği, fakat yine de birşeylerin eksik olarak kaldığı bir film...

3 YORUM:

ismenegerekvar dedi ki...

Bu filmde mumtaz taylan'a hayran olmamak elde değil.

Can dedi ki...

Bizim arkadaşlar reji ve ses kısmındaydı; çok iyi planların çekildiğinden bahsettiler her konuşmamızda. Merak ediyordum ama izlemem herhalde :)

Oğuz Öztürk dedi ki...

@Can,

Evet filmin senaryasou dışında en iyi yönleri arkadaşlarının bashettikleri aslında :) Yine de bir git derim :)

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan