19 Mart 2010 Cuma

Müller Sendromu




Çok gol atan bazı santraforları anlama konusunda bazı insanların Müller sendromu vardır. Müller sendromu ne mi? Bilmiyorum az önce uydurdum. Daha doğrusu biliyorum da adını yeni koydum. Nedir bu Müller sendromu açıklayayım biraz...

Ayağına geleni gol yapan, yüksek gol yüzdesi tutturan forvetler geldi geçti futbol dünyamızdan. Fırsatçı oldukları için de genelde koşmuyor, çabalamıyor muamelesine maruz kaldılar bir çoğu. Müller öyle sanılırdı, hâlâ da öyle sanılıyor. Ama bir doksan dakika izlediğinizde Müller hakkında bildiğiniz her şey değişebilir. Deparlı, kıvrak, makul bir oranda defans üstüne baskı da yapan, zeki bir oyuncu olduğunu anlarsanız o zaman. İzlemeyenler gol oranlarına bakıp, "atar yatar" tipi santrafor sanırlar genelde.

Müller'e bir Jardel, bir Tanju Çolak, bir Ohen muamelesi yapmak pek adil değil kısacası. Müller sendromundan dolayı yanlış izlenime kapıldığımız başka kimler var? Mesela Van Basten, Di Stefano ve Krankl. Yeterince izleyince anlanıyor ne oldukları ama yeterince izleyemediğimiz eski oyuncuların fizik yapısına göre karar vermek bu sendromu geliştiriyor.

3 YORUM:

Adsız dedi ki...

İnzaghi de yok mu?

Oğuz Öztürk dedi ki...

resimdekini bulabileceğim bir yer bilen ? :)

Dejan dedi ki...

Valla resimdekini bir bulabilsem ben de alacağım :)

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan