19 Mart 2010 Cuma

Blog Söyleşileri #14, Bağış Erten | 2. Bölüm


- Yaptığınız işler dışında sosyal hayatınız nasıl geçiyor ?

" Eşim amatör tiyatrocu, bu yüzden tiyatroya çok sık gidiyorum. (Bağış abinin telefonu çalıyor ve tiyatro daveti alıyor bu sırada ). Sinemayı da çok seviyorum. İstanbul'da yapılan festivallere katılmaya çalışıyorum. Yakın zaman Türk sinemasını çok yakından takip ediyorum. Çok iyi filmler çıkıyor... Yine 'Looking for Eric' gibi filmler yakalarsam mutlaka izliyorum. Onun dışında seyahat çok ediyorum işim gereği. Ve tabi bu gezilerin iyi yanlarını da çıkarıyorum. Madrid'de biraz uzun kaldım mesela. "

- Sürekli seyahat etmek güzel olmalı. Peki gittiğiniz yerlerden atkı veya buna benzer şeyler alıp koleksiyon yapıyor musunuz?

" İyi bir koleksiyoncu değilim, iyi bir arşivci de değilim... Elimde arşive veya koleksiyona konacak ne varsa bu işi iyi yapan arkadaşlarıma veriyorum. Etrafımda çok fazla forma biriktiren var. Banu Yelkovan'ın eşi mesela... Bende dışarıdan forma alırsam yardımcı oluyorum. Ben absürt takımları daha çok sevdiğim için onların formaları var bende. Getafe forması bulamadım Madrid'de... Osasuna formam var mesela... Bu tip şeyler bir de segilenmedikçe elde kalıyor gibime geliyor. Evde falan da o tip şeyleri sergileyeceğim bir odam yok. "

- Oyunlarla aranız nasıl? Fm oynuyorum dediniz zaten. PES ya da FIFA?

" Evet FM oynuyoru ama PES ya da FIFA oynamıyorum. Bilgisayar oyunları ile aram pek iyi değil. Ben ilk oynadığım zamanlar CM'ydi isim olarak... Çok eskiden beri oynuyorum. Hukuk Fakültesi'ndeyken bir arkadaşla 15 gün aralıksız CM oynamıştık İtalya Ligi'nde. O yüzden benim için ayrı bir yeri var. Düzenli olarak hala oynuyorum. Bu yıl Napoli ile şampiyonluğa oynuyoruz :) 2011-2012 sezonundayım. "

- İtalya Ligi'ni sevmiyorum dediniz ama FM'de sizi İtalya Ligi'ne çeken ne oldu?

" Napoli... Biraz da FM'yi bu yüzden oynuyorum zaten. Uzun zamandır şampiyon olamayan takımları alıyorum. Bir ara Vefa'yı alıp bir yerlere getirmek istedim ama Vefa yok maalesef... Büyük takımları almayı sevmiyorum. Onlar hazır zaten... "

- Biraz Bloglardan da bahsedelim. Takip ediyorsunuz zaten...

" Zaten Blogcularla program yapıyoruz... Blogları ayrı ayrı söylemeyeceğim, hepsini okuyorum. Bloglar çok özgür yerler. Biz gazete de çok sıkıntılı bir alanda hareket ediyoruz. Ve bazı konlarda mecburuz... Bloglar çok daha verimli bir dünya. Blogların en büyük özelliği rahat konuşmaları. Ama bunu bazen kaybediyorlar. Zaman zaman Bloglara köşe yazarı stajeri lafı söyleniyor. Ben bun sevmiyorum... Bunun dışında değişik noktalar yakalayan, zeka işi şeyleri çok seviyorum.  İyi ve özgün haberler veren blogları çok seviyorum. Zaten Blogları iyi takip etmeyen bir spor yazarının iyi bir iş yaptığını düşünmüyorum. Blogları takip etmek zorundasınız artık. Bir de blogların biraz referans sorunları var... Yazıyı yazarken nerelerden yararlandıklarını söylediklerinden o yazı değersiz olmayacak... La Gazetta Dello Sport'ta çıkan bir haberi duymuş gibi anlatmak hiç doğru değil. Bunlar gazeteciliğin ilkeleri ben belki de bu yüzden takıldım buna...  Blog yazarken böyle birşey yapılması zorunlu değil tabii. İnsan gene de onları bekliyor. Bunu dışında blogların çok iyi bir sinerji yarattıklarını düşünüyorum. "

- Siz düşündünüz mü peki Blog açmayı?

" Zaten yazarak hayatımı devam ettirdiğim için düşünmedim. Çok fazla yazdığım için günlük bir blogu başarabileceğimi sanmıyorum. "

- Blog yazarları medya sektöründe yer almaya başlıyorlar... 

" Tabi Bloglar ilerisi için önemli imkanlar sağlıyor. Ama 'gazetecilik' hedefi ile yazılmaya başlandığı zaman pek güzel olmuyor. Gazetecilik başka köşe yazarlığı başka... Fikir sahibi her insan köşe yazarı olabilir.  Yalnız çok iyi blog yazdığı için birine köşe verirler mi bundan emin değilim... Bende köşe yazarı olmama rağmen gazetecilik öğrenmeye çabaladım. Bloglar insanlara bu tip kapıları açabilir, ama bu tip kapıları açsın diye blog yazıyorsanız işler pek iyi gitmeyebilir." 

Sevgili Bağış abiye bizi kırmadığı için tekrar teşekkür edelim... 

+

1. Bölüm

İlk bölümde beraber çektirdiğimiz bir fotoğrafı kullanmıştım, 2. Bölüm içinse Bağış abinin Twitter sayfasındaki kasket in ilginç olacağını düşündüm.


0 YORUM:

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan