4 Ocak 2010 Pazartesi

İlahi At Kuruğu


'İlahi at kuyruğu', yani Roberto Baggio'yu farklı kılan ve ona hayran olunması gereken birçok nokta var fakat onun Budizm'i tercih etmesi ve Budist olması en farklı yönü...

***

Roberto Baggio Budizm'e geçtikten sonra gözünün açıldığını ve hatalarını daha kolay görüp daha çabuk güzel sonuçlar elde ettiğini her daim söylüyor.

***

O yıllarda, dünyanın en fanatik dini olan Katolikliği, hem de Papalığın hakim olduğu bir ülke olan İtalya'da terk edip de, buna rağmen halen ülkenin en sevilen efsaneleri arasında kabul görmesi sanıyorum onun iç güzelliği ile doğrudan alakalı. Saçlarını ve sakallarını Budizm'e göre kestirmesi ona uzakdoğunun kaderci yapısından çok 'huzuru yaşayan adam' görüntüsü veriyordu. Fakat o huzuru yaşarken Annesi bayan Baggio'nun oğlunun tekrar katolikliğe geçmesi için Papa'dan yardım istemesi de aile içi bir sıkıntının göstergesiydi...

***

Futbolcu Baggio ve bugünkü Baggio, Budizm'den önceki Baggio'dan çok farklı. 1982'de Vicenza ile profosyonel kontrat yaptıktan sonra iki dizinden de çok ciddi sakatlıklar geçirdi Roberto. 1985'te Fiorentina'ya transfer olduktan sonra da bu sakatlık ara ara kendisini hissettirmeye devam etmişti. Bu sakatlıkların geçmesi için geçirdiği rehabilitasyon dönemi tam da Baggio'nun Budizm'le tanıştığı günlere denk geliyor. Büyük bir Budizm tarikatı olan Soka Gakkai tarikatına üye olması da bu yıllara rastlar. Kendi tabiri ile 'boşlukta' ve 'yalnız' olduğu dönemlerde bir kurtarıcı gibi gelmiştir ona Budizm dini. Bu dönemde Budizm ona kendini güçlü hissetmesine ön ayak oldu...

***

Roberto Baggio Budizm inancı ile beraber öyle bir kalite yakaladı ki Beckenbauer bakın ne diyor : ''İtalyan futbolu deyince itiraf etmeliyim ki aklıma ilk gelen Roberto Baggio... O, futbolun ölümsüzleri arasına çoktan girdi'...

***

Budizm'in onun futbolculuğuna nasıl etki ettiğini ise kendisi özetliyor: '' Budizm'e geçtikten sonra benim başarımın attığım goller olduğuna inanmıyordum. Bu yüzden hep golü düşünmüyordum. İç huzurum beni futbolun ana amacına yöneltmişti ve beni başarılı yapan da buydu...''

0 YORUM:

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan