11 Şubat 2011 Cuma

C. Ronaldo: "Messi de tıpkı Di Maria gibi Arjantinli bir arkadaşım..."

Cristiano Ronaldo, "El Larguero" isimli çocuklar için futbol eğitimi veren bir vakfın gerçekleştirdiği programın konuğu olmuştu. Keyifli bir söyleşi olmuş, çeviri trafiğinde nihayet paylaşabiliyorum. Buyrun.

S: Çocukken ne hayallerin vardı?

CR7: Oyun oynayan normal bir çocuktum. Sürekli futbol oynardım ve bu annem beni eve çağırdığında son bulurdu. Çok masum yıllardı. Futbolcu olmayı her daim hayal ediyordum ve bunu başardığım için çok mutluyum.

S: Başarının sırrını ne olarak görüyorsun?

CR7: Bu konu hakkında çok net konuşabilirim. Her zaman hedefleriniz doğrultusunda inanmalı ve hissetmelisiniz. Bunun yanında çok çalışmakta en önemli kural. Hepimizin hayatında bazı fırsatlar var ve bu uğurda inanmak va çalışmak zorundayız. 12 yaşında futbol uğruna ailemi terketmek zorunda kaldım. Günlerce ağladığım olmuştu ama şimdi geldiğim yerde bunlar güzel anılar olarak kaldı. O dönem o sıkıntıları yaşamasaydım bugün bu durumda olamazdım.

S: Messi Altın Top ödülünü kazandıktan sonra onunla konuştun mu?

CR7: Öncelikle Messi ile sanıldığı gibi kişisel bir savaş içinde olmadığımı belirtmek isterim. Messi'de tıpkı Di Maria gibi Arjantinli bir arkadaşım...

S: Senin için 'chulo' yani ukala deniyor. Bununla ilgili söylemek istediğin bir şey var mı?

CR7: Herkesin kendi görüşü var. Ama insanların ne düşündüğü açıkçası umurumda değil. İki yüzlü veya sahte biri değilim. Kibar olmaya çalışıyorum. Çok iyi bir insan olduğumu söyleyebilirim.

S: Baba olduktan sonra hayatında ne gibi değişiklikler oldu?

CR7: Bu çok farklı bir duygu. Hayatım boyunca başıma gelen en güzel şeylerden biriydi.

S: Bebek sana benziyor mu?

CR7: Zor soru. Annem ve arkadaşlarım hayır diyorlar ama ben her daim çocuğumda kendimden bir şeyler buluyorum.

S: Oğlunuzu zor bir hayat mı bekliyor sizce?

CR7: Onun çocukluğu benimkinden farklı olacak. O Real Madrid'de oynayan ünlü bir futbolcunun çocuğu olduğu için bazen zorlanacak. Fakat herşey hayatın bir parçası.

S: Kendini artık yorulmuş hissediyor musun?

CR7: Hayır, halen kendimi çok iyi hissediyorum. Gerçek şu iki kendimi bir ya da iki ay öncesine göre mükemmel hissediyorum.

S: Sadece futbol mu seyrediyorsun?

CR7: Ne varsa biraz izlemeye çalışıyorum. Ancak dışarı da daha çok vakit harcıyorum.

S: Mısır ve Tunus'ta önemli gelişmeler oluyor. Dünyada olup biteni takip ediyor musun?

CR7: Evet, yeterince takip ediyorum ve meraklıyım. Eve geldiğimde ilk yaptığım Portekiz basınını takip etmek ve Portekiz televizyonlarına bakmak oluyor.

Vakıfta eğitim gören çocuklardan gelen sorular:

S: Emekli olduktan sonra ne yapacaksın?

CR7: Bilmiyorum. Hala onu düşünüyorum. Ama sanırım karar vermek için biraz erken.

S: Futbolcu olmasan ne olurdun?

CR7: Futbol sebebiyle eğitim hayatım erken bitti. Kötü bir öğrenci değildim. Tam bir fikrim yok ama sanırım futbolcu olmasaydım öğretmen olmak için çabalardım. Doktor ya da avukatlık okuması zor olduğu için böyle bir tercihim olurdu.

S: Takımdaki en iyi arkadaşların kimler?

CR7: Bu iyi bir soru. Neredeyse herkes ile iyi geçiniyorum. Ama sanıyorum en iyi arkadaşlarım Pepe, Marcelo ve Kaka. Tek tek isim vermeye devam edersem tüm takımı sayarım. Fantastik bir ekibiz.

S: Abebayor için ne düşünüyorsun?

CR7: İyi biri. İngiltere günlerimden yakından tanıyorum. Eğlenceli bir adam ve bende iyi bir izlenim bırakmıştı.

S: Madrid şehri için ne söyleyebilirsin?

CR7: Burası mükemmel... Çok büyük ve rahat bir şehir. Futbolu bıraktıktan sonra ailemle burada yaşamaya devam etmeyi isterim.

S: Barcelona'ya 5-0 kaybedince neler hissettin?

CR7: Zor bir andı. İntikam alma gibi bir duygum yok. Ancak dediğim gibi kariyerimin en zor anlarından bir tanesiydi.

S: Uyumayı sever misin?

Ek: Herkes bir yerlerden denk geldi kesinlikle. The Guardian'dan Sid Lowe'da Xavi ile konuşmuş. Buradan bakabilirsiniz.



Xabi Alonso: "Kendimi Emektar Hissetmiyorum"

Sergio Ramos: "Tanımadığım insanlarla yemek dahi yiyorum..."

Mesut Özil: "Müslümanım, ancak arada bir şarap içmek sağlığa kesinlikle iyi gelir..."

El Pipita: "Jose'nin bazen konuşmadan dahi isteklerini anlıyorsunuz..."

Benzema: "Başkan Perez'in sevgisine gollerimle karşılık veriyorum!"

0 YORUM:

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan