12 Kasım 2009 Perşembe

Genoa ve Real Madrid

Başlıkta yanyana yazılan bu iki takımın alakaları sadece benim desteklediğim takımlar olmaları... Peki neden Genoa ve Real madrid?

Aslında İngiltere'yi yurtdışında temsil edecek bir kriket kulübü olarak 7 eylül 1893'te kurulan Genoa'yı destekliyorum çünkü; Köklü bir takım herşeyden önce. İtalya'nın en eski ikinci takımı. (1. Torino). Bunun yanında Juventus, Milan ve İnter'in yıllardır hegomonyasında olan Serie A'da bu üç takımdan sonra en çok şampiyonluk (9) alan takımdır Genoa... (1898, 1899, 1900, 1902, 1903, 1904, 1914–15, 1922–23, 1923–24). Evet son şampiyonluk 1924 senesi... Çok eski... Fakat benim Genoa'yı desteklememdeki en büyük neden bu 9 şampiyonluk. İtalya'da 10 şampiyonluğa 1 yıldız verildiğini biliyorsunuz. İşte Genoa bu tek yıldızı takana kadar Serie A'da benim takımım... Unutmadan, Genoa Anfield'da Liverpool'u yenen ilk İtalyan takımıdır ayrıca.

Genoa taraftarı ve maçların oynandığı Stadio Luigi Ferraris'in büyüsü Genoa'ya sempati duymamın nedenlerinden ikisi... Genoa taraftarı ve özellikle taraftar grubu Gradinata Nord takımlarını o kadar çok sevmişler ki, Genoa'da ödül olarak 12 numarayı taraftarına ithaf etmiş ve yıllardır kimseciklere bu numarayı vermemiş. Tribünlerde takımları için yaptıkları ise aşikar... Son olarak şuan Genoa'nın kadrosunda bulunan Palacio, Palladino ve Sculli onları sevmemdeki ayrı bir etken...

Peki neden Real Madrid? Barca'lıları duyar gibiyim 'evet neden Real' diye... Öncelikle en büyük neden 'kültür'... Efendim nedenlerden ikincisi 9 adet Avrupa şampiyonluğu. Yani Şampiyonlar Ligi. Üstelik 5 tanesi üst üste gelmiş bu şampiyonlukların. Bu şampiyonluklar alınırken takımda olan Di Stefano, Puskas ve diğerlerini de unutmamak gerek. La Liga? Evet. Real Madrid zaten orada 31 şampiyonluk ile bunu en fazla yapan takım. Santiago Barnebeu... Birgün burada maç izlemek benim isteklerimden biri. Tam bir mabed ve teknoloji harikası. Ve tabi ki Raul... Tekrar tekrar yazmayacağım kendisi. Defalarca yazdım çünkü. Şuradan Raul'un en güzel 7 golü, Ve Buradan Raul'a ithafen yazdığım bir yazı...

Forza Genoa!  Hala Madrid!

0 YORUM:

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan