13 Kasım 2009 Cuma

Blog Söyleşileri #4 Ali Okancı (Pennearabiata) - 1. Bölüm

Sıradaki isim Ali Okancı. Güzel bir söyleşi oldu. Kendisine buradan söyleşi ve görsel için tekrar teşekkür ediyorum...

1) Öncelikle klasik olarak Ali Okancı kimdir neler yapar nasıl bir geçmişi vardır anlatır mısınız?
1978 İstanbul doğumluyum. Beşiktaş semtinde doğdum büyüdüm. Etiler Turizm Otelcilik Meslek Lisesini bitirdikten sonra Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi'nden mezun oldum. 10 yıldır sırasıyla TV8, Kanal 6, NTV ve Habertürk'te çalıştım. Şimdi de 24 spor servisinde editör ve sunucu olarak görev alıyorum. 1.5 yıllık evliyim aynı zamanda.

2) Mesleğe nasıl başladınız?
Mesleğe üniversite 3. sınıfta okurken fakülteye yakın olması dolayısıyla kapısından geçerken tamamiyle kararlılığım ve çalışma arzumun verdiği girişimle başvurduğum TV8'de başladım 1999'da. Kimseyi tanımıyordum, ama kendimi yetkililere ifade etmeyi başardım ve çalışmaya başladım. 1 sene kadar yaptığım stajda spor servisinde ne iş varsa yaptım. Tabiri caizse süründüm. Gecem gündüzüm birbirine karıştı ama hem okulu bitirdim hem de okul bittiğinde benim staj da bitmiş, para kazanmaya başlamıştım.

3) Şuan yaptığınız işte ilerlerken ve başlarken örnek aldığınız isimler var mıydı?
Kenan Onuk ve Okay Karacan. Rahmetli Kenan Onuk sunumu ve konulara hakimiyeti, Okay Karacan'ın da ekrandaki samimiyeti ve rahatlığı beni her zaman 
etkilemiştir.

 

4) Sizinle aynı mesleği yapan ve çok beğendikleriniz var mı?
Tabii ki var, isim vermeyeyim. Ama bir elin parmaklarını geçmez.

5) Severek okuduğunuz spor yazarları kimler?
Beni olaylara farklı açılardan bakmaya iten yazarlara ilgi duyarım. Mesela Ercan Güven'i ve Cemal Ersen'i mutlaka okurum.
 
6) Ntvspor ve Habertürk günlerinizden bahseder misiniz?
Mesleği tam olarak öğrendiğim yerdir NTVSpor. Orada geçirdiğim 6.5 yılda yapmadığım iş, sunmadığım program kalmamıştı. Yok yok vardı bir tane. 90 dakika'yı sunmamıştım. :) Keyifliydi ama çok yorucuydu. Habertürk ise güzel başlayıp, pek de iyi gitmeyen bir dönemdi. Orada NTV'nin terini attım diyebilirim.

7) İlk anlattığınız maç hangisiydi?
2003-2004 sezonu Premier Lig'den Arsenal-M'brough maçı.  

8) Maç anlattığınız sıralarda başınıza gelen komik ya da ilginç olaylar var mıydı?
O kadar çok şey var ki! Burada anlatmaya kalksam sayfalar sürer. En iyisi anlatmayayım, blogumda anılar bölümünde birçoğunu bulabilirsiniz.
 
9) T. Henry ve Arsenal'i sevdiğinizi biliyoruz.. Neden Arsenal? Neden Henry?
Henry'nin dünyadaki en zeki, oyunu en iyi okuyan futbolculardan biri olduğuna inanıyorum. Arsenal'i sevme zamanlarım da 2000'li yılların başına dayanır. Henry, Bergkamp, Pires, Overmars, Vieira, Ljunberg'li kadro efsanedir gözümde. Arsene Wenger'in yerleştirdiği oyun tarzını her zaman beğenmişimdir. O kadro da Wenger'in sistemini en iyi uygulayan isimlerden kuruluydu.

10) Futbolun giderek bir sanayi halini alması hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Acı ama kaçınılmaz son olduğunu düşünüyorum. Evde nasıl bulaşıkları artık elde yıkamıyorsanız, futbolun da babamın omzunda saatlerce stat kapısında beklediğim zaman gibi kalmasını bekleyemezsiniz. Futbol=Hayat diyorsak eğer, sanayileşmenin ilk ve en yoğun şekilde tesir edeceği sektörlerden birinin de futbol olmasını beklemeliyiz. Neticede şunu unutmamalıyız, dünyayı 50 bin kadar zengin yönetiyor. Bu insanların daha da zenginleşmeleri ve insanoğlunu uyutarak yönetmeleri için futbol önemli bir etkendir. "Kitlelerin afyonudur" sözü doğrudur. Hayatta geliştikçe, modernleşme adı altında aslında daha da köleleştiğimizi düşünürsek bazı değerleri kaybetmeyi de göze almalıyız. Futbolda da kaybediyoruz dolayısıyla. Hepimiz çağdaş bir köleyiz en nihayetinde. Eskiden kölelere yaşamaları ve çalışmaları için bedava yatacak yer ve yemek veriyorlardı, şimdi bunları da kendimiz almak zorundayız. Futbol pastasından en büyük dilimi alan kulüplerin futbolcularının da varlıklı köleler olduğunu düşünüyorum.

11) Premier Lig, Bundesliga, Serie, La Liga ve Turkcell SL şampiyonluk adaylarınız kimler neden?
Chelsea, Hamburg, Inter, Barcelona, Galatasaray, Hiçbirinde özel bir sebep yok, şu anki gidişatların bizi bu sona getireceğini düşünüyorum.

12) Favori ilk 11'iniz?
Şimdi mi tüm zamanların mı? Tüm zamanların yapayım ben. Kalede Schumacher, savunmada sağda Albert Ferrer, göbekte Baresi, Maldini, sol bek Roberto Carlos, ortada Maradona, Cruyff, Bergkamp, Rijkaard forvet Henry ve Van Basten. 

13) Fenerbahçe ve Galatasaray'dan herhangi birinin Avrupa Ligi'nde final oynayabileceğini düşünüyor musunuz?
Düşünmüyorum.

14) Real Madrid Santiago Barnebeu'da Şampiyonlar Ligi'ni kaldırabilecek mi?
Hayır.

2. Bölümde Ali Okancı ve Blog Dünyası...

10 YORUM:

Adsız dedi ki...

çok tadında ve çok güzel bir söyleşi olmuş.eliize sağlık ikinci bölümüde merakla bekliyorum.

Oğuz Öztürk dedi ki...

Teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

çok tadında ve çok güzel bir söyleşi olmus elinize sağlık.
ikinci bölümüde merakla bekliyorumm

Oğuz Öztürk dedi ki...

@ Hasan,

Teşekkür ederim.

farukçetingöz dedi ki...

Güzel bir söyleşi olmuş. 2. Bölümdeki Blog bölümünü merakla bekliyorum

ZorAdam51 dedi ki...

Herkes aynı şeyi tekrarlamış ve bende tekrarlamazsam ayıp olur.

çok tadında ve çok güzel bir söyleşi olmus elinize sağlık.
ikinci bölümüde merakla bekliyorumm

Oğuz Öztürk dedi ki...

@ ZorAdam51,

Yarın 2. bölüm :)

ZorAdam51 dedi ki...

Tmm anladım 2.bölüm yarınada herkes niye aynı cümleyi tekrarlamış onu anlamadım ve bende onu bozmamak için öyle bir yorum yaptım.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Güzel bir röportaj olmuş hocam tebrik ediyorum. 2. bölümüde şimdi okumaya başlıyorum :D

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan