4 Ağustos 2010 Çarşamba

George Best 'Vecizeleri'


"George Best. Eşsiz bir yeteneğe sahipti. Bunu asla çalışarak kazanamazsınız. Avrupa futbolundan bahsedecek olursak beş, altı isim sayarsınız ve söz konusu yetenek olduğunda o her zaman bu listede yer alır. Kariyeri kısa sürmüştü ama temel vasıflarına baktığınızda o çok istisnai biriydi... "

Yazımızın girşini Johan Cruyff yapsa bir sakıncası olmaz herhalde çünkü George Best hakkındaki vecizelerden en güzelini o söylemiş… Peki ya Best? Onun esprileri de en az çalımları kadar inceydi;

“İçkiye, kızlara ve hızlı arabalara çok para yatırdım. Gerisini ise harcadım…”

“Eğer çirkin doğsaydım Pele’nin adını bile duymazdınız…”

“İçkiyi bıraktım, sadece uyurken…”

“1969′da içkiyi ve kadınları bıraktım… Hayatımda geçirdiğim en berbat 20 dakikaydı…”

David Beckham için; “Sol ayağı ile şut çekemiyor, kafa vuruşu yapamıyor, rakipten top kapamıyor çok da fazla gol atmıyor. Bunlar haricinde fena değil…”

Gazza (Paul Gascoigne) için; “Bir keresinde Gazza’nın IQ’sunun forma numarasından küçük olduğunu söylemiştim. O da bana ‘IQ nedir’ diyerek cevap vermişti.”

Eric Cantona için; ” Onunla büyük bir Avrupa Kupası maçında Old Trafford’da yan yana oynayabilmek için bugüne kadar içtiğim bütün şampanyaları feda ederdim…”

Peki onun söylediklerinin dışında onun hakkında ne dediler?

“Maradona good, Pele Better, George Best.” Bu söz biz Kuzey İrlanda atasözü. Bu atasözünde isimleri geçen Pele, onun için ‘en iyi‘ ; Maradona ise ‘idolümdü’ açıklamalarını yapalı ise yıllar oluyor. Son olarak Cantona özet geçsin bize;

"Cennetteki ilk antrenmanında sağ açığa geçip, sol bekteki Tanrı’nın başını döndürecektir. Bana takımında bir yer ayırmasını çok isterim. Yok hayır, Tanrı’nın değil Best’in takımında elbette…"

Oğuz Öztürk, organikfutbol.com

2 YORUM:

JCP dedi ki...

çirkin doğsaydım pelenin adını bile duymazdınız müthişmiş:)özgüveni yüksek adamları çok seviyorum nedense,mourinho gibi..best de ondan geri kalmazmış,hem daha da matrakmış:)

okan yücel dedi ki...

bu adamı oynarken izleyebilmek için çok şey feda edebilirdim...

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan