25 Temmuz 2010 Pazar

Efsanelerim Giderken...


Raul ve Guti...

Real Madrid'i sevdim zamanında, en büyük rol hayran olduğum Raul'du, Guti ise başı çekiyordu... Vefakar oyuncuları sevmem bunda en büyük etkendi. Real Madrid'de gelen tüm yıldızlar bohçalarını toplayıp giderlerken benim yıldızlarım beyaz forma ile takımda kalmaya devam etmişlerdi hep... 

2005 yılında Real Madrid kötü giderken , '' Eğer takım düzelecekse Ayrılırım '' Diyecek kadar, doğan çocuklarına Hugo Sanchez'in, Jorge Valdano'nun, Hector Rial'ın isimlerini verecek kadar Seviyor Real i... Zidane bile '' 2 pozisyonda 3 gol atar '' deme nezaketinde bulundu Raul için... 

O kendisini , süratiyle, topla yaptığı cambazlıklarla değil, forması için döktüğü ter ile, bütün takım yürürken koşmasıyla, tilki lakabını almasını sağlayan oyun zekası, efsane aşırtmaları, bitirişleri ve takımı defalarca ipten alışıyla kanıtlamıştı.

Benim için, ister formda, ister formsuz olsun dünyanın en özel futbolcusu... Sanki abim, sanki çok yakın bir arkadaşım, hiç tanımasam da hep iyiliğini istediğim... İnanılmaz bir mental güç, oyun görüşü, saygı uyandıran bir karakter ve futbolcu kimligi, tevazu, beceri ve liderlik vasfı... Bayrak Adam... Daha ne yazabilirim El Diablo için? 

Yıllar geçti, .Bütün Real Madrid Camiasının, Futbolu bıraktıktan sonra da bir şeyler beklediği bir isim haline geldi Raul... Madrid demek Raul demekti Madridistalar için ve hala da öyle. Herkesin içinde bir burukluk var şimdi Raul takımdan giderken... Peki ya beklentiler? Marca gazetesinde Raul'un Schalke yolunda büyük bir adım attığı yolundaki haberin altında 'uzağa gitmesin' özetinde bir yorum görmüştüm. Ne istiyordu bu taraftar uzağa gitmesin derken? Benim duygularıma tercüman olan bir cümle Raul için 'uzağa gitmesin'. İçindeki futbol oynama aşkı ve belki de hala attığı gollerden sonra yüzüğünü öpüp tribündeki aşkını selamlama isteği onu Real Madrid'den koparacak. Ama 'uzağa gitmeden'. Daha önce de söylemiştim, acaba neden Getafe ya da benzer bir La Liga kulübü Raul için girişimlerde bulunmuyor? Onu ben ya La Liga'da izlemeliyim, ya da Real Madrid'in yedek kulübesinde antrenör olarak görmeliyim bu saatten sonra... Yoksa artık Raul'un Beşiktaş'a gelme ihtimalinde ne ona yöneltilen saçma sapan eleştirileri dinleyebilirim, ne de başka bir lige gidip belki de yedek kalmasını kaldırabilirim... Raul'un  Türkiye'ye gelişinde benim için bardağın tek dolu tarafı daha önce fırsatını bulamadığım ve belki de bulamayacağım onunla fotoğraf çektirme ve formasını imzalatma durumu olur ancak...

Raul'un en güzel 7 golünü yazmıştım şurada. Takımdan ayrılması kesinleştiğinde illa ki efsanemin hayat hikayesini yazarım, ama siz yine de bir göz atın...

Guti hep farklı oldu benim için, Raul gibi tıpkı...

Guti Haz. yazdı sırtında, bana da 'Haz' verdi yıllardır. Haz, kendi ismi olan Hernandez'in H'si, Oğlu Aitor'un A'sı ve kızı Zaira'nın Z'si nin birleşimi... Sırtında taşıdığı 14 numara ise 2000-2001 sezonunda forvet oyuncusu olarak attığı gol sayısına ithafen... 

Oyun zekası, topa hükmedişi, takımı yönlendirişi, attığı inanılmaz paslar, sahaya hakimiyet sağlaması onun en iyi yeteneklerinden. Hiçbirşey yapmıyor gibi görünür fakat çok şey yapar aslında Guti. 

Guti, sıradan bir ülkenin kralı olmak yerine, krallığın sevilen ama krallığa aday olmayan prensi olmayı tercih etti hep. Real Madrid aşkıyla beraber... Şimdi Real Madrid'den ayırlıyor. Raul kadar kesin olmasa da gelecek sezon çok büyük ihtimal Mourinho'nun Real Madrid'inde kendine yer bulamayacak... Yıllar yılı İspanyol medyası üstünden çok büyük ekmekler yemiştir, ancak sadece istatistikler onun Real Madrid'de bir efsane olduğunun kanıtı... 15 sezonun için tam 12 sezon boyunca 30 maçın altına düşmeyen bir futbolcu. Peki ya benim isteğim? Futbolu bıraksın Guti... Evet yaşı daha oynamaya müsait... Ama bir düşünün, yıllar yılı Real Madrid'de oynayan Guti'nin kariyerinde tek bir takımın isminin yazması nasıl bir durum olurdu? Bu Guti'yi daha efsane bir isim haline getirmez miydi? Onun Türkiye'ye gelişi? Tıpkı Raul gibi düşünüyorum bardağın dolu tarafı için... Real Madrid'de efsane olmuş ve kaptanlık yapmış Guti'nin Beşiktaş'ta forma giymesi benim Beşiktaş'a olan saygımı da kat kat arttıracaktır, evet sırf Guti nedeniyle... Marca'da bir yorum gelmişti Guti'nin Beşiktaş yolculuğu için. ' Gitsin, bakalım ona İstanbul'da ne kadar tahammül edecekler, ayrıca orada onu savunan dost gazetecileri de olmayacak. Bol bol kebap yedirirler artık...' Gerçekten böyle mi olacak? 

Tıpkı Raul gibi Guti'nin de takımdan ayrılması kesinleştikten sonra illa ki uzun uzadıya yazacağım onu da... Şimdilik  Bekleyelim...

Edit: Guti Takımdan ayrıldı.

¡Gracias, Guti!


0 YORUM:

Blog Widget by LinkWithin
 
Copyright 2009 Barbarossa. Powered by Blogger Blogger Templates create by Deluxe Templates. WP by Masterplan